Top potraviny pre zdravé obličky

Top potraviny pre zdravé obličky

Top potraviny pre zdravé obličky

Zdravé obličky sú rovnako dôležité ako zdravé srdce. Ako im ale pomôcť fungovať správne? Okrem dodržiavania pitného režimu ich môžete posilniť aj určitými surovinami. Prečítajte si, ktoré to sú.

Konzumovaním surovín, ktoré sú bohaté na antioxidanty ako flavonoidy, lykopén, vitamín C alebo betakarotén výrazne zlepšíte funkciu obličiek.

Čítajte: 10 nenápadných príznakov ochorenia obličiek

Nadmernej konzumácii niektorých surovín by ste sa ale mali vyhnúť. Ide napríklad o banány kvôli vysokému obsahu draslíka. Tiež nie je vhodné konzumovať veľké množstvá soli, fosforu, oxalátov a šťavelanov.

Červená paprika

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 1 mg sodíka, 88 mg draslíka, 10 mg fosforu

Má výborný pomer vitamínov A, C a B6, vlákniny, kyseliny listovej a lykopénu. Pritom má pomerne malé množstvo látok, ktoré obličky zaťažujú.

Kapusta

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 6 mg sodíka, 60 mg draslíka, 9 mg forsforu

Je plná fytochemikálií, vitamínu C, B6 a K. Rovnako je bohatá na vlákninu a kyselinu listovú.

Karfiol

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 9 mg sodíka, 88 mg draslíka, 20 mg fosforu

Opäť zelenina bohatá na vitamín C, vlákninu a kyselinu listovú.

Cesnak

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 1 mg sodíka, 12 mg draslíka, 4 mg fosforu

Jeho protizápalové a antibakteriálne schopnosti sa zídu aj obličkám. Obličky chráni pred poškodením ťažkými kovmi.

Cibuľa

  • Obsahuje: Pol šálky obsahuje 3 mg sodíka, 116 mg draslíka, 3 mg fosforu

Cibuľa obsahuje silné antioxidanty, ktoré pomôžu obličkám pri detoxe a prečistení.

Jablká

  • Obsahujú: Jedno jablko obsahuje 0 mg sodíka, 158 mg draslíka a 10 mg fosforu

Znižujú riziko vzniku infekcie v močových cestách a pomáhajú obličkám s detoxom.

Brusnice

  • Obsahujú: Pol šálky džúsu obsahuje 3 mg sodíka, 22 mg draslíka a 3 mg fosforu

Brusnicu sú dobre známe tým, že chránia obličky pred infekciami a pomáhajú infekcie močových ciest prekonávať. Môžete ich konzumovať vo forme džúsu alebo sušených plodov.

Čučoriedky

  • Obsahujú: Pol šálky obsahuje 4 mg sodíka, 65 mg draslíka a 7 mg fosforu

Opäť ide o ovocie, ktoré je vitamínovou a antioxidačnou bombou. Čučoriedky ochránia obličky hlavne pred zápalovými ochoreniami.

Čítajte: Obličky: 10 častých chýb, ktorými ich ničíme

Čerešne

  • Obsahujú: Pol šálky obsahuje 0 mg sodíka, 160 mg draslíka a 15 mg fosforu

Majú protizápalové účinky a sú plné antioxidantov.

Bielok z vajíčka

  • Obsahuje: Dve bielka obsahujú 7 gramov proteínu, 110 mg sodíka, 108 mg draslíka a 10 mg fosforu

Veľké dávky bielkovín môžu obličkám spôsobiť problémy. Z bielok vajíčka ale získate kvalitný a čistý proteín, s ktorým si telo poradí. Naviac bielka obsahujú aminokyseliny, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie obličiek.

Ryby

  • Obsahujú: Zhruba 10 gramov lososa obsahuje 50 mg sodíka, 368 mg draslíka a 274 mg fosforu

Pravidelná konzumácia rýb sa spája so znížením abnormálnej hladiny proteínu v moči. Tým sa opäť chránia obličky.

Olivový olej

  • Obsahuje: Jedna lyžička obsahuje menej ako miligram sodíka, rovnako menej ako miligram draslíka a žiaden fosfor

Je skvelým zdrojom kyseliny olejovej a polyfenolov, ktoré pôsobia protizápalovo a zabraňujú oxidácii. Tým pádom chráni aj obličky pred vznikom ochorení.

Ak máte problémy s obličkami je vhodné vyhľadať lekára a prispôsobiť diagnóze stravu i životný štýl.

horami@horami.sk
Pôvodne, profesne stavebný technik, najmä projektant architektúry. Srdcom horal - turista, horolezec, jaskyniar, horský bežec, ochranca prírody, organizátor, propagátor nadšenec. Dnes následkom mozgovej mŕtvice invalid. Ako človek, pesimista, nadobudnutý životnou praxou, fejtonista, srandista.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *