Pýšime sa tým, čo nemáme

V doprave máme vytvorené triedy, ktoré majú svoje medzinárodné kritéria, normy a do ktorých si škatuľkujeme aj v tejto krajine jednotlivé úseky ciest. http://www.cdb.sk/sk/cestna-siet-SR/Charakteristika-a-rozdelenie.alej . To by bolo správne, ale len vtedy, ak by aj samotné zatriedené komunikácie spĺňali kritéria triedy, kam boli zatriedené.

Papier, evidencie, štatistika a volebné sľuby veľa znesú a tak ako obyčajne v tejto krajine, ide o flagrantné porušovanie základných pravidiel. Máme diaľnicu, čo má zúžený lievik a dopravu vedenú v smerovo nerozdelenom profile, čo je pre diaľnicu absurdum. (tunel Branisko) Máme rýchlostné cesty s úrovňovými križovaniami, prechodmi pre chodcov so semafórmi, odbočky vľavo a podobne, (Ke – Šaca). Pre cyklistov cyklov sa určili trasy v odstavnom pruhu erky, cyklotrasy máme vedené ako cyklotrasy a pritom sú to dopravné pruhy pre motorové vozidlá, vedené po cestách určených pre motorové vozidlá, máme poddimenozvané uličné miestne komunikácie, čo nespĺňajú kritéria na dané dopravné zaťaženie. Večne riešime štatistiky, nehody, konfliktné situácie, zápchy, ako následky zlej koncepcie vývoja mesta a vývoja spoločnosti. Pracuje sa živelne, tendenčne, prospechársky podľa nejakých vĺn. Ostatne to bola vlna trolejbusová, čo nám tieto náhle ľahli popolom, potom trend cyklotrás a pri nich kecy, sľuby a… skutek utek. http://cykloproblematika.blogspot.com/2016/01/v-cyklo-opat-suchoty-uverejnene-5.html . K tomu si dávame spracovávať strategické materiály v astronomických sumách http://cykloproblematika.blogspot.com/2016/01/strategia-dopravy-pre-ke-za-milon.html z využitím, ako to vidím, nulovým. Teraz sú v móde koľajové trasy, kde sa už nie prvý raz pokúšajú zdatní riešitelia riešiť technické problémy rovnosti koľají, hluk výhybky, cestné križovania. Finálne sa nám zazeleneli koľajišťa nie trávou, lež umelým trávnikom, ten živý už niektorí motoristi momentálne testujú. Tešme sa, že je to väčšinou úniový peniaz a tak sa vlastne takmer darovanému koňovi na zuby nepozerajme. Akým spôsobom technickým a finačným, sa veci udiali nechám na pamäť Košičanov.

Čo všetko máme, ale nemáme. Darmo. Papier, evidencie, štatistika a volebné sľuby veľa znesú.

horami@horami.sk
Pôvodne, profesne stavebný technik, na postoch investičných, projektantských, dodávateľských najmä projektant architektúry, prípravár v cestnom staviteľstve. Srdcom horal - turista, horolezec, jaskyniar, horský bežec, ochranca prírody, organizátor, propagátor, nadšenec. Dnes následkom mozgovej mŕtvice invalid. Ako človek, pesimista, nadobudnutý životnou praxou, fejtonista, srandista. Dôchodca 2018
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.