Analytics – trocha vysvetlenia

Rozdiel medzi kliknutiami v službe AdWords a reláciami, používateľmi, vstupmi, zobrazeniami stránky a jedinečnými zobrazeniami stránky v službe Analytics

Údaje vo vašom účte Analytics možno ľahko nesprávne interpretovať v dôsledku množstva podobných pojmov, ktoré sa používajú v rôznych prehľadoch. V tomto článku sú vysvetlené pojmy, na ktoré používatelia najviac pýtajú.

Kliknutia a relácie

Medzi kliknutiami (ako napríklad v prehľadoch služby AdWords) a reláciami (ako napríklad v prehľadoch publika) je výrazný rozdiel. Stĺpec Kliknutia v prehľadoch ukazuje, koľkokrát používatelia klikli na vaše reklamy. Stĺpec Reláciezase vyjadruje počet jedinečných relácií spustených vašimi používateľmi. Existuje niekoľko dôvodov, prečo sa tieto dve čísla nemusia zhodovať:

  • Používateľ môže kliknúť na vašu reklamu viackrát. Ak jedna osoba klikne na rovnakú reklamu viackrát v rámci tej istej relácie, služba AdWords zaznamená viacero kliknutí, zatiaľ čo služba Analytics rozpozná tieto osobitné zobrazenia stránky ako jednu reláciu. Ide o bežné správanie používateľov, ktorí pri nakupovaní porovnávajú produkty alebo služby.
  • Používateľ môže na reklamu kliknúť a po určitom čase sa v rámci inej relácie môže pomocou záložky priamo vrátiť na webové stránky. Informácie o sprostredkovaní z pôvodnej relácie sa v tomto prípade zachovajú, preto bude mať jedno kliknutie za následok viacero relácií.
  • Používateľ môže kliknúť na reklamu, ale môže zabrániť úplnému načítaniu jej stránky tak, že prejde na inú stránku alebo klikne na tlačidlo Zastaviť v prehliadači. V takomto prípade kód sledovania služby Analytics nedokáže zaznamenať a odoslať údaje zo sledovania na servery Google. Služba AdWords však zaznamená kliknutie.
  • Na zaistenie presnejšej fakturácie služba Google AdWords automaticky filtruje neplatné kliknutia z vašich prehľadov. Služba Analytics však vykazuje tieto kliknutia ako relácie vašich webových stránok, aby sa zobrazili úplné údaje o návštevnosti.

Získajte viac informácií o rozdieloch medzi kliknutiami a reláciami.

Relácie a používatelia

Služba Analytics sleduje vo vašom účte relácie aj používateľov. Relácie predstavujú počet individuálnych relácií spustených všetkými používateľmi na vašich webových stránkach. Ak používateľ na vašich webových stránkach nevykoná žiadnu činnosť 30 a viac minút, každá ďalšia aktivita sa priradí novej relácii. Používatelia, ktorí opustia vaše webové stránky, ale vrátia sa do 30 minút, sa započítajú do pôvodnej relácie.

Úvodná relácia spustená používateľom v ľubovoľnom rozsahu dátumov sa považuje za dodatočnú ‎reláciu a používateľ za dodatočného používateľa. Všetky nasledujúce relácie rovnakého používateľa počas vybratého časového obdobia sa počítajú za ďalšie relácie, ale používateľ sa nepovažuje za ďalšieho používateľa.

Relácie a vstupy

Počet relácií sa zvyšuje s prvým prístupom v rámci relácie, pričom počet vstupov sa zvyšuje na základe prvého prístupu so zobrazením stránky v rámci relácie. Ak prvým prístupom relácie nie je zobrazenie stránky, dochádza k rozdielu v počte relácií a počte vstupov.

Zobrazenia stránky a jedinečné zobrazenia stránky

Zobrazenie stránky sa definuje ako zobrazenie stránky na vašej lokalite, ktoré zaznamená kód sledovania nástroja Analytics. Ak používateľ klikne na tlačidlo opätovného načítania po tom, ako sa dostane na stránku, započíta sa to ako ďalšie zobrazenie stránky. Ak používateľ prejde na inú stránku a potom sa vráti na pôvodnú stránku, započíta sa aj druhé zobrazenie stránky.

Pojem jedinečné zobrazenie stránky, ktorý môžete vidieť v prehľade obsahu, predstavuje súhrn zobrazení stránky uskutočnených tým istým používateľom počas jednej relácie. Jedinečné zobrazenie stránky predstavuje počet relácií, počas ktorých sa zobrazila stránka raz alebo viackrát.

horami@horami.sk
Pôvodne, profesne stavebný technik, najmä projektant architektúry. Srdcom horal - turista, horolezec, jaskyniar, horský bežec, ochranca prírody, organizátor, propagátor nadšenec. Dnes následkom mozgovej mŕtvice invalid. Ako človek, pesimista, nadobudnutý životnou praxou, fejtonista, srandista.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *